Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » J4984011 herth+buss jakoparts

Sworzeń wahacza J4984011 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4984011 Sworzeń wahacza HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4984011

Wymiar stożka [mm] 12,5
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
dla numeru artykułu J4924005
dla numeru artykułu J4934005
dla numeru artykułu J4924006
dla numeru artykułu J4934006
dla numeru artykułu J4924019
dla numeru artykułu J4934019
dla numeru artykułu J4924016
dla numeru artykułu J4934016
dla numeru artykułu J4924008
dla numeru artykułu J4934008
Średnica 1 [mm] 35,5
Średnica 2 [mm] 43
nr EAN 4029416238995

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza J4984011 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Sworzeń wahacza przód L/P (góra przód) (średnica stożka 12,5mm) pasuje do: ACURA TSX; HONDA ACCORD V, ACCORD VI, ACCORD VII, CIVIC V, CIVIC VI, CIVIC VII, CR-V I, CR-V II 1.3-3.0 10.91-12.08
numery OEM:
HONDA      51270-S01-013
HONDA      51270-S01-023
HONDA      51270-S04-013
HONDA      51270-S04-023
HONDA      51270-S0A-003
HONDA      51270-S30-003
HONDA      51270-S84-A01
HONDA      51270-SR3-013
HONDA      51270-SR3-023

Zastosowanie Sworzeń wahacza J4984011 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.