Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » J5110531 herth+buss jakoparts

Alternator J5110531 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J5110531 Alternator HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J5110531
Alternator J5110531
J5110531
 

    Ocena:
numer części:

J5110531

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
niewymagany zwrot starej części 
Pozycja / stopień li 55
Rodzaj mocowania Podwójna dźwignia obrotowa
Średnica [mm] 128
Ilość żeber 4
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Rodzaj chłodzenia chłodzony powietrzem
Ø koła pasowego [mm] 57
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
Wykonanie sieci pokładowej dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
nr EAN 4029416236250

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator J5110531 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HYUNDAI      37300-2A100
HYUNDAI      37300-2A110
HYUNDAI      37300-2A150
HYUNDAI      37300-2A500
KIA      37300-2A100
KIA      37300-2A110
KIA      37300-2A150
KIA      37300-2A500
zamienniki:
8EL 738 212-031
brak
HELLA
DRA0355
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
ALC398
brak
JAPANPARTS
ALM960
brak
JAPANPARTS
440123
brak
VALEO
210518
brak
ERA
210814
brak
ERA
ADG011514C
brak
BLUE PRINT
600161
brak
VALEO
DRA0355N
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
DRA1092
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE

Zastosowanie Alternator J5110531 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu J5110531

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów