Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » J5112086 herth+buss jakoparts

Alternator J5112086 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J5112086 Alternator HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J5112086
Alternator J5112086
J5112086
 

    Ocena:
numer części:

J5112086

Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 61
Ilość żeber 5
Pozycja / stopień re 25
Rodzaj chłodzenia chłodzony powietrzem
Wykonanie sieci pokładowej dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
niewymagany zwrot starej części 
Średnica [mm] 118
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
nr EAN 4029416080815

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator J5112086 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Alternator (14V, 70A) pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CARINA E VI, CELICA, COROLLA 1.6/1.8 04.92-02.03
numery OEM:
TOYOTA      27060-02060
TOYOTA      27060-02060-84
TOYOTA      27060-02061
TOYOTA      27060-02100
TOYOTA      27060-15080
TOYOTA      27060-15080-84
TOYOTA      27060-15090
TOYOTA      27060-15090-84
TOYOTA      27060-15100
TOYOTA      27060-15110
TOYOTA      27060-15120
TOYOTA      27060-15130
TOYOTA      27060-15140
TOYOTA      27060-16370
TOYOTA      27060-16430
TOYOTA      27060-16430-84
TOYOTA      27060-16460
zamienniki:
8EL 732 741-001
brak
HELLA
8EL 737 062-001
brak
HELLA
8EL 737 063-001
brak
HELLA
V70-13-51286
brak
VEMO
437514
brak
VALEO
437517
brak
VALEO
437519
brak
VALEO
ADT311176
brak
BLUE PRINT
ADT31132
brak
BLUE PRINT
ADT31148
brak
BLUE PRINT
ALT512
brak
JAPANPARTS
ALT515
brak
JAPANPARTS
210266
brak
ERA
4841160
brak
NK
4851286
brak
NK
ADT311529
brak
BLUE PRINT
QRA2079
brak
QUINTON
QRA2368
brak
QUINTON

Zastosowanie Alternator J5112086 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu J5112086

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów