Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1110 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1110 K 6 HUTCHINSON

1110 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1110K6

numer części:

1110 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1110
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628310

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1110 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
CITROËN      5450-L0
CITROËN      5750-L0
CITROËN      5750-WF
FIAT      71749453
FIAT      96188879
FIAT      9618887980
FIAT      96225212
FIAT      9622521280
HONDA      38920-P0A-003
HONDA      38920-P0A-004
HONDA      38920-P0A-507
HONDA      38920-P0A-J01
HONDA      38920-P0A-J02
ISUZU      5860077170
MERCEDES-BENZ      A0009931700
NISSAN      11920-4M500
NISSAN      11920-6J900
NISSAN      11920-6J910
NISSAN      11920-95F0A
NISSAN      11920-9F605
NISSAN      11920-9J605
PEUGEOT      5750-K9
PEUGEOT      5750-WF
SUZUKI      17521-84CA0

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1110 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1110 K 6 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.