Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1355 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1355 K 5 HUTCHINSON

1355 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1355K5

numer części:

1355 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1355
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750562157

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1355 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
MAZDA      N3A1-18-381
OPEL      1340017
OPEL      1340628
OPEL      1340630
OPEL      1340641
OPEL      1340671
OPEL      1340672
OPEL      6340640
OPEL      90531966
OPEL      90542746
OPEL      91126379
OPEL      9118611
OPEL      9198828
OPEL      9198829
OPEL      93182241
VAUXHALL      1340628
VAUXHALL      1340641
VAUXHALL      90531966
VAUXHALL      90542746
VAUXHALL      90542747
VAUXHALL      91126379
VAUXHALL      9118611
VAUXHALL      9198828
VAUXHALL      9198829
VAUXHALL      93182241

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1355 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1355 K 5 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.