Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mazda RX-7 II (FC) 1.3 (FC3S, FC1031) (1985.11-1989.04) 150km » 205 750 topran
wybrany samochód: 
Mazda Rx-7 Ii (fc) 1.3 (fc3s, Fc1031) (1985.11-1989.04) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 205 750 TOPRAN

205 750 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

    Ocena:
numery handlowe:

17,80 x 1360, 5PK x 1360

numer części:

205 750

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Urządzenia napędzaneagregat napędzany: alternator
Długość [mm]1360
Szerokość [mm]17,8
Ilość żeber5
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 205 750 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (5PK1360) pasuje do: OPEL AGILA, ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, CORSA B, CORSA C 1.0/1.2 11.96-12.09
numery OEM:
OPEL      13 40 641
VAUXHALL      09118611

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 205 750 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.