Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 2260 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 2260 K 6 HUTCHINSON

2260 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

2260K6

numer części:

2260 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 2260
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750623575

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 2260 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
AUDI      078903137K
AUDI      078903137P
DODGE      5103565AA
MAZDA      LFH1-15-909B
MERCEDES-BENZ      A0019938696
MERCEDES-BENZ      A0089971892
MERCEDES-BENZ      A0139972392
MERCEDES-BENZ      A0149970692
MERCEDES-BENZ      A0149971792
OPEL      1340615
OPEL      1854714
OPEL      1854723
OPEL      90448002
OPEL      90500354
OPEL      90501385
PORSCHE      99610215193
SAAB      4623948
VAUXHALL      1340615
VAUXHALL      1854714
VAUXHALL      1854723
VAUXHALL      90448002
VAUXHALL      90500354
VAUXHALL      90501385
LEXUS      90916-02583
LEXUS      90916-02584
LEXUS      9091602462

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 2260 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 2260 K 6 HUTCHINSON:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.