Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 597064 hutchinson

Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy 597064 HUTCHINSON

597064 Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
numery handlowe:

597064

numer części:

597064

producent:

HUTCHINSON

Status produktu: Normalny
nr EAN 3159750597470

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy 597064 HUTCHINSON

Przegub elastyczny wału napędowego przód (śr. zew. 135mm) pasuje do: BMW 1 (E87), 3 (E36), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 5 (E39) 1.8-3.5 09.91-06.12
numery OEM:
BMW      26 11 1 209 168
BMW      26 11 1 227 420
BMW      26 11 1 229 080
BMW      26 11 7 511 454
VOLVO      1220843

Zastosowanie Tłumik drgań skrętnych, wał napędowy 597064 HUTCHINSON w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.