Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mercedes-benz T2/LN1 Platforma / podwozie 811 D (670.302, 670.303) (1986.04-1994.12) 116km » DP036 hutchinson
wybrany samochód: 
Mercedes-benz T2/ln1 Platforma / Podwozie 811 D (670.302, 670.303) (1986.04-1994.12) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy DP036 HUTCHINSON

DP036 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP036

numer części:

DP036

producent:

HUTCHINSON

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]36,00
Ilość żeber5
średnica zewnętrzna [mm]155,00
Średnica punktów mocowania [mm]26,00
nr EAN3159750728720

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP036 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, CLIO III, GRAND SCENIC II, LATITUDE, MEGANE II, MODUS, SCENIC II 1.4/1.5D/1.6 09.98-
numery OEM:
RENAULT      8200392697

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP036 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.