Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP051 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP051 HUTCHINSON

DP051 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP051

numer części:

DP051

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 48,00
Ilość żeber 5
Ilość żeber 4
średnica zewnętrzna [mm] 143,00
Średnica punktów mocowania [mm] 30,00
nr EAN 3159750728874

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP051 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 5) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.9D 08.98-03.08
numery OEM:
AUDI      038105243F
SEAT      038105243F
SKODA      038105243F
VOLKSWAGEN      038105243F

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP051 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.