Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP111 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP111 HUTCHINSON

DP111 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP111

numer części:

DP111

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 18,00
Ilość żeber 7
średnica zewnętrzna [mm] 168,00
Średnica punktów mocowania [mm] 59,00
nr EAN 3159750811293

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP111 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT V363 2.0D-2.4D 04.06-

Koło pasowe, wał korbowy DP111 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy DP111 producenta HUTCHINSON

FORD

1379766, 1727140, 1748942

numery OEM:
FORD      1379766
FORD      1727140
FORD      1748942

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP111 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.