Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » T0015 hutchinson

Rolka napinająca paska wieloklinowego T0015 HUTCHINSON

T0015 Rolka napinająca paska wieloklinowego HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

T0015

numer części:

T0015

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 24,50
Średnica [mm] 90,00
nr EAN 3159750650205

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego T0015 HUTCHINSON

Rolka napinająca pasek wielorowkowy pasuje do: CITROEN EVASION, JUMPER I, XANTIA, XM, XSARA, ZX; FIAT DUCATO, ULYSSE; LANCIA ZETA; PEUGEOT 306, 405 II, 406, 605, 806, BOXER 1.6-2.0CNG 03.91-07.06
numery OEM:
CITROËN      5751-18
CITROËN      96088591
FIAT      9608859180
LANCIA      9608859180
PEUGEOT      5751-18
PEUGEOT      96088591

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego T0015 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Rolka napinająca paska wieloklinowego T0015 HUTCHINSON:

2020-03-05
 5/5
Dobry katalog do doboru części, dobrałem sobie sam T4034

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.