Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133821 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133821 HÜCO

133821 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

133821

producent:

HÜCO

Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Technika połączeń SAE
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338219

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133821 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: CITROEN EVASION, XANTIA, XM, XSARA, XSARA PICASSO, ZX, FIAT ULYSSE, LANCIA ZETA, PEUGEOT 306, 406, 605, 806 1.8/2.0 05.94-08.05
numery OEM:
CITROËN      0000597073
CITROËN      597073
CITROËN      96292106
CITROËN      9629210680
PEUGEOT      597073
PEUGEOT      5970A4
zamienniki:
60-0067
brak
KAGER
5DA 749 475-621
brak
HELLA
V22-70-0003
brak
VEMO
XIC8223
brak
QUINTON
DMB853
brak
LUCAS ELECTRICAL
DMB869
brak
LUCAS ELECTRICAL
9200006
brak
SASIC

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133821 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.