Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138050 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138050 HÜCO

138050 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
140.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

138050

producent:

HÜCO

Ograniczenia producenta OE HITACHI
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138050 HÜCO

Moduł zapłonowy (3 pin) pasuje do: AUDI 100 C3, 100 C4, 200 C3, 80 B3, 80 B4, 90 B3, A6 C4, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO, FORD GRANADA, GRANADA II 1.6-4.2 08.77-07.98
numery OEM:
AUDI      443905105C
AUDI      443905105D
AUDI      443905105E
AUDI      4A0905105
AUDI      4A0905105B
AUDI      893905105
AUDI      893905105E
AUDI      8A0905105
AUDI      8D0905105
VOLKSWAGEN      443905105C
VOLKSWAGEN      443905105D
VOLKSWAGEN      443905105E
VOLKSWAGEN      4A0905105
VOLKSWAGEN      4A0905105B
VOLKSWAGEN      893905105
VOLKSWAGEN      893905105E
VOLKSWAGEN      8A0905105
VOLKSWAGEN      8D0905105
zamienniki:
DAB411
brak
LUCAS ELECTRICAL
DAB426
brak
LUCAS ELECTRICAL
DAJ121
brak
LUCAS ELECTRICAL
DMB994
brak
LUCAS ELECTRICAL
ZM030
brak
BERU
ZSE005
brak
BERU
ZSE036
brak
BERU

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138050 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.