Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 182250 icer

Klocki hamulcowe - komplet 182250 ICER

182250 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

22242, 22243, 22368, 22369, 22412, 22413, 22414, 22773, 22774, 22775, D1818-9053, D2180-9053

numer części:

182250

producent:

ICER

Szerokość [mm] 193,1
Wysokość [mm] 64,7
Grubość [mm] 18,9
Grubość 2 [mm] 19,3
Jakość 300
Ciężar [kg] 2,77
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 182250
System hamulcowy Ate - Teves
Oznaczenie kontrolne E9 90R-02A0111/4679
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073141156

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 182250 ICER

numery OEM:
FORD      1 884 555
FORD      2 241 923
FORD      2 388 246
FORD      2 404 736
FORD      5 320 463
FORD      E1GC-2K021-AC
FORD      KTJ1GC-2K021-AA
FORD      KTLX61-2K021-CYB
FORD      KTLX61-2K021-CYC
FORD USA      2 268 042
FORD USA      5 301 453
FORD USA      5 311 041
FORD USA      5 311 711
FORD USA      5 320 461
FORD USA      5 320 463
FORD USA      F2GC-2001-AA
FORD USA      F2GC-2001-AB
FORD USA      F2GC-2001-AC
FORD USA      F2GC-2001-BF
FORD USA      F2GC-2001-CA
FORD USA      F2GC-2001-CB
FORD USA      F2GZ-2001-A
FORD USA      F2GZ-2001-C
FORD USA      F2GZ-2001-L
FORD USA      F2GZ-2001-M
FORD USA      G2GZ-2001-L
FORD USA      G3GZ-2001-C
FORD USA      K2GZ-2001-A
LINCOLN      F2GZ-2001-K
LINCOLN      G3GZ-2001-B
LINCOLN      HP5Z-2001-B
LINCOLN      HP5Z-2001-C

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 182250 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.