Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » ALI105 japanparts

Alternator ALI105 JAPANPARTS

ALI105 Alternator JAPANPARTS
japanparts ALI105
Alternator ALI105
ALI105

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

ALI105

producent:

JAPANPARTS

Pozycja / stopień 0
Rozstaw śrub mocujących [mm] 67
Techniczny numer informacyjny Rebuilt/Revisionato
Napięcie [V] 12
Prąd ładowania alternatora [A] 40
nr EAN 8033001279016

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator ALI105 JAPANPARTS

ALTERNATOR JAPANPARTS ALI105
numery OEM:
DAIHATSU      27020-87702
DAIHATSU      27020-87706
DAIHATSU      2702087701
DAIHATSU      2702087701000
DAIHATSU      2702087702000
DAIHATSU      2702087706000
NISSAN      27020-87701
TOYOTA      27020-87705
SSANGYONG      W25955

Zastosowanie Alternator ALI105 JAPANPARTS w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów