Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Fiat PUNTO EVO (199_) 1.3 D Multijet (199AXC1A, 199BXC1A, 199AXT1A, 199BXT1A) (2009.10-2012.02) 75km » DF-131 japanparts
wybrany samochód: 
Fiat Punto Evo (199_) 1.3 D Multijet (199axc1a, 199bxc1a, 199axt1a, 199bxt1a) (2009.10-2012.02) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła DF-131 JAPANPARTS

DF-131 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-131

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-131

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]190
Średnica wewnętrzna [mm]133
Średnica otworu centrującego [mm]22
Ilość zębów26
Profil piasty27
nr EAN8033001740103

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-131 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-131
numery OEM:
NISSAN      30100-1HC0A
NISSAN      301001HC0D
zamienniki:
80-01-131
brak
ASHIKA
J2201084
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
ADN13194
brak
BLUE PRINT

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-131 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.