Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Opel ASCONA C liftback (J82) 2.0 i (F68, M68) (1986.09-1988.08) 115km » DF-211 japanparts
wybrany samochód: 
Opel Ascona C Liftback (j82) 2.0 I (f68, M68) (1986.09-1988.08) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła DF-211 JAPANPARTS

DF-211 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-211

    Ocena:
numer części:

DF-211

dostawca:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]210
Średnica wewnętrzna [mm]140
Średnica otworu centrującego [mm]29
Ilość zębów21
Profil piasty20
nr EAN8033001041750
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-211 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-211
numery OEM:
DAIHATSU      31250-28012
DAIHATSU      31250-35061
DAIHATSU      3125014110
DAIHATSU      3125025020
DAIHATSU      3125025091
DAIHATSU      3125035062
DAIHATSU      3125035063
DAIHATSU      3125035064
DAIHATSU      3125035065
TOYOTA      31250-28011
TOYOTA      31250-28012
TOYOTA      31250-35060
TOYOTA      31250-35061
TOYOTA      31250-35062
TOYOTA      31250-35063
TOYOTA      31250-35064
TOYOTA      3125014110
TOYOTA      3125022190
TOYOTA      3125022191
TOYOTA      3125027080
TOYOTA      3125027082

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-211 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.