Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-211 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-211 ASHIKA

80-02-211 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-211

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-211

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 210
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 29
Ilość zębów 21
Profil piasty 20
nr EAN 8033001258929

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-211 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      31250-28012
DAIHATSU      31250-35061
DAIHATSU      3125014110
DAIHATSU      3125025020
DAIHATSU      3125025091
DAIHATSU      3125035062
DAIHATSU      3125035063
DAIHATSU      3125035064
DAIHATSU      3125035065
TOYOTA      31250-28011
TOYOTA      31250-28012
TOYOTA      31250-35060
TOYOTA      31250-35061
TOYOTA      31250-35062
TOYOTA      31250-35063
TOYOTA      31250-35064
TOYOTA      3125014110
TOYOTA      3125022190
TOYOTA      3125022191
TOYOTA      3125027080
TOYOTA      3125027082

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-211 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.