Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Mercedes-benz KLASA S (W222, V222, X222) S 500 (222.082, 222.182) (2013.09-???) 435km » DF-288 japanparts
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa S (w222, V222, X222) S 500 (222.082, 222.182) (2013.09-???) 435km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła DF-288 JAPANPARTS

DF-288 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-288

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-288

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]275
Średnica wewnętrzna [mm]176
Średnica otworu centrującego [mm]32
Ilość zębów14
Profil piasty38
nr EAN8033001042320

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-288 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-288
numery OEM:
TOYOTA      31250-36490
TOYOTA      31250-36500
TOYOTA      31250-36621
TOYOTA      31250-36622
TOYOTA      31250-60262
TOYOTA      31250-60440
TOYOTA      3125036492
TOYOTA      3125036493
TOYOTA      3125036494
TOYOTA      3125036502
TOYOTA      3125036503
TOYOTA      3125036504
TOYOTA      3125060260
TOYOTA      3125060290
zamienniki:
DT-133
brak
AISIN
J2202054
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-288 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.