Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-289 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-289 JAPANPARTS

DF-289 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-289

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-289

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 235
Średnica wewnętrzna [mm] 151
Średnica otworu centrującego [mm] 28,5
Ilość zębów 21
Profil piasty 29
nr EAN 8033001042337

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-289 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-289
numery OEM:
SUZUKI      2240052D01
SUZUKI      2240052D02000
SUZUKI      2240052D03000
TOYOTA      31250-25130
TOYOTA      31250-25131
TOYOTA      31250-25142
TOYOTA      31250-26180
TOYOTA      31250-26181
TOYOTA      31250-26182
TOYOTA      31250-26190
TOYOTA      3125012411
TOYOTA      3125012412
TOYOTA      3125014190
TOYOTA      3125019076
TOYOTA      3125026191
TOYOTA      3125035162
TOYOTA      3125069025

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-289 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.