Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-567 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-567 JAPANPARTS

DF-567 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-567

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-567

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 180
Średnica wewnętrzna [mm] 125
Średnica otworu centrującego [mm] 20
Ilość zębów 24
Profil piasty 20
nr EAN 8033001043792

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-567 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-567
numery OEM:
HYUNDAI      41100-02000
HYUNDAI      41100-02010
HYUNDAI      41100-02040
HYUNDAI      41100-02800
HYUNDAI      4110002510
HYUNDAI      4110002520
KIA      41100-02510
KIA      41100-02840
KIA      4110002820

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-567 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.