Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » DI-338 japanparts

Tarcza hamulcowa DI-338 JAPANPARTS

DI-338 Tarcza hamulcowa JAPANPARTS
japanparts DI-338
Tarcza hamulcowa DI-338

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

DI-338

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy Oś przednia
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 75
Wysokość [mm] 37,2
średnica zewnętrzna [mm] 218,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 13
Minimalna grubość [mm] 11,5
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
nr EAN 8033001047493


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DI-338 JAPANPARTS

TARCZA HAM JAPANPARTS DI-338 PRZÓD KIA PRIDE 1.1I 95-,MAZDA 121 1.1,1.3 87-90
numery OEM:
FORD      E8BZ1125A
MAZDA      DA0133251
MAZDA      DA0133251X
MAZDA      MDA0133251
KIA      DA0133251
KIA      DA0133251X
KIA      FS0133251
KIA      KK15033251
KIA      MDA0133251
zamienniki:
142.799
brak
Car S.p.A (InterCar)
BS4748
brak
FTE automotive GmbH
37-0295
brak
KAGER
J3303038
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J3300301
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J3300305
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
BDC5102
brak
QUINTON
203236
brak
NK
6522.00
brak
REMSA

Zastosowanie Tarcza hamulcowa DI-338 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DI-338 JAPANPARTS:

Andrzej, Szczecin
2019-11-27
 5/5
Ok
Bartłomiej, Keflavik
2020-03-09
 5/5
Super
Jakub, Głogów
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.