Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » DV-4PK0855 japanparts

Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0855 JAPANPARTS

DV-4PK0855 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS
 

    Ocena:
numer części:

DV-4PK0855

producent:

JAPANPARTS

Parametr 4PK0855
Ilość żeber 4
Długość [mm] 855
nr EAN 8033001457858

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0855 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-4PK0855
numery OEM:
MAZDA      B61P-15-907A
MAZDA      B61P-15-907B
MAZDA      B61P15907A9F
MAZDA      B61P15907B9F
MAZDA      BP4W-15-907B
NISSAN      11720-V7301
NISSAN      11720V7302
NISSAN      11720V7311
NISSAN      A1720V7302
HYUNDAI      57161H1500
HYUNDAI      97713-2D100
HYUNDAI      97713-2D510
HYUNDAI      9771322060
KIA      97713-2D510
KIA      977132D510

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0855 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.