Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » GI-L07 japanparts

Wał napędowy GI-L07 JAPANPARTS

GI-L07 Wał napędowy JAPANPARTS
japanparts GI-L07
Wał napędowy GI-L07

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

GI-L07

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 57,5
Długość piasty [mm] 85
Ilość zębów, pierścień ABS 60
nr EAN 8052553136394

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy GI-L07 JAPANPARTS

PÓŁOŚ NAP JAPANPARTS GI-L07
numery OEM:
LAND ROVER      TDB000360
LAND ROVER      TDB103520
zamienniki:
62-0L-L07
brak
ASHIKA

Zastosowanie Wał napędowy GI-L07 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy GI-L07 JAPANPARTS:

Daniel, Gdańśk
2023-12-26
 5/5
Półoś dotarła oryginalnie zapakowana, bardzo dobrej jakości zgodna z opisami. 1 do 1 wpasowałem do corolli verso 1.8 (2004) i... Działa.
Bogdan, Jelenia Góra
2020-05-18
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.