Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI (2009.09-2015.08) 102km » GI-S00 japanparts
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T5 (7hm, 7hn, 7hf, 7ef, 7em, 7en) 2.0 Tdi (2009.09-2015.08) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy GI-S00 JAPANPARTS

GI-S00 Wał napędowy JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

GI-S00

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość całkowita [mm]575
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów27
nr EAN8052553141503

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy GI-S00 JAPANPARTS

PÓŁOŚ NAP JAPANPARTS GI-S00
numery OEM:
SSANGYONG      4130008001
zamienniki:
62-0S-S00
brak
ASHIKA

Zastosowanie Wał napędowy GI-S00 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy GI-S00 JAPANPARTS:

Daniel, Gdańśk
2023-12-26
 5/5
Półoś dotarła oryginalnie zapakowana, bardzo dobrej jakości zgodna z opisami. 1 do 1 wpasowałem do corolli verso 1.8 (2004) i... Działa.
Bogdan, Jelenia Góra
2020-05-18
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.