Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » KB-318 japanparts

Zestaw osłon, wał napędowy KB-318 JAPANPARTS

KB-318 Zestaw osłon, wał napędowy JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

KB-318

producent:

JAPANPARTS

Średnica 1 [mm] 26
Średnica 2 [mm] 82
Wysokość [mm] 110
nr EAN 8033001746334

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy KB-318 JAPANPARTS

OSŁONA PRZEG JAPANPARTS KB-318
numery OEM:
MAZDA      GD38-22-530
MAZDA      GD38-22-530B
MAZDA      GD7622530
MAZDA      GD7622530A
MAZDA      GP3422530
MAZDA      GP3422530A
NISSAN      C92411D0JB

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy KB-318 JAPANPARTS w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.