Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » PA-493AF japanparts

Klocki hamulcowe - komplet PA-493AF JAPANPARTS

PA-493AF Klocki hamulcowe - komplet JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

PA-493AF

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy Oś przednia
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 137,5
Wysokość [mm] 52,7
Grubość [mm] 18
Numer WVA 21499
System hamulcowy AKEBONO
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001123937

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet PA-493AF JAPANPARTS

KLOCKI HAM JAPANPARTS PA-493AF HONDA ACCORD IV 1.8 90-91, 2.0 16V 90-93
numery OEM:
HONDA      45022S30G10
HONDA      45022S30G11
HONDA      45022S30G12
HONDA      45022S30J02
HONDA      45022SE0G10
HONDA      45022SL5000
HONDA      45022SL5010
HONDA      45022SL5020
HONDA      45022SL5408
HONDA      45022SM4100
HONDA      45022SM4507
HONDA      45022SM4517
HONDA      45022SM4A00
HONDA      45022SM4A01
HONDA      45022SN7000
HONDA      45022SN7G00
HONDA      45022SN7G40
HONDA      45022SN7G41
HONDA      45022SN7G42
HONDA      45022SN7Y40
HONDA      45022SNAA52
HONDA      45022SS0000
HONDA      45022SS0505
HONDA      45022SS0508
HONDA      45022SS0515
HONDA      45022SS0518
HONDA      45022SS0525
HONDA      45022SS0528
HONDA      45022SS0G10
ROVER      GBP90330AF
ROVER      GBP90338

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet PA-493AF JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet PA-493AF JAPANPARTS:

Jerzy, Wolin509588090
2019-09-28
 5/5
Jakość sama w sobie dodatkowo dobry sklep
Włodzimierz, Wołomin
2021-08-20
 5/5
Na razie OK.
Jerzy, Wolin509588090
2019-09-28
 5/5
Zakładałem klocki tej firmy już nie raz i nigdy się nie zawiodłem
Daniel, szczecin
2020-06-27
 5/5
Produkt dobrany idealnie

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.