Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-104 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-104 JAPANPARTS

PU-104 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PU-104

producent:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 155
Średnica wewnętrzna [mm] 26
Wysokość [mm] 25
Wysokość zabudowy 36
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001727258

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-104 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-104
numery OEM:
NISSAN      12303-00Q0J
NISSAN      12303-00QAX
NISSAN      12303-00QAY
NISSAN      12303-00QBA
NISSAN      12303-AY600
NISSAN      12303-BN700
NISSAN      1230300Q0C
NISSAN      1230300Q1H
NISSAN      1230300Q2K
NISSAN      1230300QAU
RENAULT      123030453R
RENAULT      123031777R
RENAULT      123033245R
RENAULT      8200185800
RENAULT      8200392697
RENAULT      8200477938
RENAULT      8200544135
RENAULT      8200687605
DACIA      8200352613
DACIA      8200395313
DACIA      8200552236
DACIA      8200699517

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-104 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.