Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault ESPACE II (J/S63_) 2.1 RTDT Quadra (1991.01-1992.05) 88km » PU-206 japanparts
wybrany samochód: 
Renault Espace Ii (j/s63_) 2.1 Rtdt Quadra (1991.01-1992.05) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy PU-206 JAPANPARTS

PU-206 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-206

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PU-206

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]166
Średnica wewnętrzna [mm]33
Liczba rowków2
nr EAN8033001672466

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-206 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-206 TOYOTA HILUX II PICK-UP 2.4D 98-02
numery OEM:
TOYOTA      13408-54070
TOYOTA      13408-54090
TOYOTA      1340867020

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-206 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.