Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-510 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-510 JAPANPARTS

PU-510 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-510

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PU-510

producent:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 143
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wysokość [mm] 35
Wysokość zabudowy 42,5
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001721799

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-510 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-510
numery OEM:
AUDI      03G 105 243
AUDI      03L105243
AUDI      04L105243
VAG      038105243K

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-510 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.