Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-H06 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-H06 JAPANPARTS

PU-H06 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-H06

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PU-H06

producent:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 173
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Liczba rowków 2
Liczba rowków 4
nr EAN 8033001672343

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-H06 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-H06
numery OEM:
HYUNDAI      23124-42020
HYUNDAI      23124-42032
HYUNDAI      2312442030
HYUNDAI      2312442031
HYUNDAI      2312942901
KIA      23124-42030
KIA      2312442020
KIA      2312442032
zamienniki:
J1090505
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-H06 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.