Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » VA-0115 japanparts

Termostat układu chłodzenia VA-0115 JAPANPARTS

VA-0115 Termostat układu chłodzenia JAPANPARTS
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

VA-0115

producent:

JAPANPARTS

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica [mm] 44
Średnica 1 [mm] 36
Głębokość zabudowy [mm] 26
Jakość Tama
nr EAN 8052553141268

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia VA-0115 JAPANPARTS

TERMOSTAT JAPANPARTS VA-0115
numery OEM:
DAIHATSU      16341-87289
DAIHATSU      16341-87582
DAIHATSU      16341-87582-000
DAIHATSU      90048-33008
DAIHATSU      90048-33008-000
DAIHATSU      90048-33022
DAIHATSU      90048-33022-000
TOYOTA      16341-87206
TOYOTA      16341-87206-000
TOYOTA      16341-87210
TOYOTA      16341-87210-000
TOYOTA      16341-87585
TOYOTA      16341-87585-000
zamienniki:
22-0115
brak
ASHIKA

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia VA-0115 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia VA-0115 JAPANPARTS:

2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.