Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » VA-020 japanparts

Termostat układu chłodzenia VA-020 JAPANPARTS

VA-020 Termostat układu chłodzenia JAPANPARTS

Brak możliwości wysyłki

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

VA-020

producent:

JAPANPARTS

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 77
Głębokość zabudowy [mm] 43
Średnica [mm] 68
Średnica 1 [mm] 30
Jakość Tama
nr EAN 8033001450569

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia VA-020 JAPANPARTS

TERMOSTAT JAPANPARTS VA-020
numery OEM:
HYUNDAI      25500-2F000
HYUNDAI      25500-2F100
HYUNDAI      25500-35530
HYUNDAI      25500-35531
HYUNDAI      25500-35540
HYUNDAI      25500-37200
KIA      25500-2F000
KIA      25500-2F100
KIA      25500-35530
KIA      25500-35531
KIA      25500-35540
KIA      25500-37200

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia VA-020 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia VA-020 JAPANPARTS:

2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.