Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lexus RX (_L2_) 200t AWD (AGL25_) (2015.10-2017.12) 238km » VNT071854 japanparts
wybrany samochód: 
Lexus Rx (_l2_) 200t Awd (agl25_) (2015.10-2017.12) 238km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika VNT071854 JAPANPARTS

VNT071854 Wentylator, chłodzenie silnika JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VNT071854

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Średnica [mm]315
Moc znamionowa [W]200

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika VNT071854 JAPANPARTS

WENTYLATOR CHŁOD JAPANPARTS VNT071854
numery OEM:
OPEL      4701721
OPEL      9204658
OPEL      9204659
OPEL      9204660
SUZUKI      1711183E00
SUZUKI      1711183E00000
SUZUKI      4701721
SUZUKI      9204658
SUZUKI      9204659
VAUXHALL      4701721
VAUXHALL      9204658
VAUXHALL      9204659
zamienniki:
VNT071854
brak
ASHIKA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika VNT071854 JAPANPARTS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.