Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr paliwa » B30306PR jc premium

Filtr paliwa B30306PR JC PREMIUM

B30306PR Filtr paliwa JC PREMIUM
jc premium B30306PR
Filtr paliwa B30306PR
B30306PR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

B30306PR

producent:

JC PREMIUM

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B30306PR JC PREMIUM

Filtr paliwa pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 147, 156, 166, CITROEN JUMPER I, FIAT 147, BRAVA, BRAVO I, DUCATO, MAREA, MULTIPLA, PALIO, PENNY/KOMBI, PUNTO, STILO, STRADA 1.3D-2.8D 07.84-

Filtr paliwa B30306PR ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE Filtr paliwa B30306PR producenta JC PREMIUM

ALFA ROMEO

60816460

FIAT

46797378, 60816460

PEUGEOT

190666, 190667

KIA

0K2KB13480, 0K2KK13483

numery OEM:
ALFA ROMEO      60816460
CITROËN      190667
FIAT      46797378
FIAT      60816460
PEUGEOT      190666
PEUGEOT      190667
KIA      0K2KB13480
KIA      0K2KK13483

Zastosowanie Filtr paliwa B30306PR JC PREMIUM w samochodach:

Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.

Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.  


Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.

Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.

Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.

Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).