Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B31011PR JC PREMIUM
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
164000W000, 164000W005, 164000W010, 1640041B00, 1640041B05, 1640041B26, 164009F928KE, 16400D0300, 16400F5100, 16400F5700, 16400OW005, 16400V2700, 16400V2705, A640M41BM0SA, A640M41BMO, A640M41BMOSA, A640M41BOSA
1137439, 1960297, YL4J9155AA
FORD | 1137439 | |
FORD | 1960297 | |
FORD | YL4J9155AA | |
ISUZU | 8841257840 | |
ISUZU | 894125784 | |
ISUZU | 8941257840 | |
NISSAN | 164000W000 | |
NISSAN | 164000W005 | |
NISSAN | 164000W010 | |
NISSAN | 1640041B00 | |
NISSAN | 1640041B05 | |
NISSAN | 1640041B26 | |
NISSAN | 164009F928KE | |
NISSAN | 16400D0300 | |
NISSAN | 16400F5100 | |
NISSAN | 16400F5700 | |
NISSAN | 16400OW005 | |
NISSAN | 16400V2700 | |
NISSAN | 16400V2705 | |
NISSAN | A640M41BM0SA | |
NISSAN | A640M41BMO | |
NISSAN | A640M41BMOSA | |
NISSAN | A640M41BOSA | |
AC | ADN12307 | |
AC | ADN12312 | |
AC | ADN12316 | |
AC | ADZ92301 | |
AC | FS42 | |
AC | FS80 | |
AC | GF516 |
Zastosowanie Filtr paliwa B31011PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).