Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B31021PR JC PREMIUM
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
12682313, 12695483, 13321268231, 13321269548, 13321270038, 13329063165, 133321268231, 133321270038, 133329063165
0060523432, 119113206100, 119113206101, 119113206104, 4442559, 60523432, 60800097, 6126291
0024772601, 0024772701, 0024772801, 24772601, 24772701, 24772801
140201511, 1H0201511, 1H0201511A, 1HO201511, 1HO201511A, 251201511A, 251201511H, 2D0201051, 2DO201051, 3051335111
4055020005, 7700680162, 7700680167, 7700741993, 7700742386, 7700838890, 770680167, 7711130026
156713
251201511A, SE021104653A
EAC3112
NTC1885, NTC5958, TKC6055
4442554, 450905139, 7711059, 9153580780
1640070J00, 16400J7525
1137451, 1212489, 5018035, 7212351
4435104
ALFA ROMEO | 0060523432 | |
ALFA ROMEO | 119113206100 | |
ALFA ROMEO | 119113206101 | |
ALFA ROMEO | 119113206104 | |
ALFA ROMEO | 4442559 | |
ALFA ROMEO | 60523432 | |
ALFA ROMEO | 60800097 | |
ALFA ROMEO | 6126291 | |
BMW | 12682313 | |
BMW | 12695483 | |
BMW | 13321268231 | |
BMW | 13321269548 | |
BMW | 13321270038 | |
BMW | 13329063165 | |
BMW | 133321268231 | |
BMW | 133321270038 | |
BMW | 133329063165 | |
CHRYSLER | J0472386 | |
CHRYSLER | TO680167 | |
CITROËN | 156778 | |
CITROËN | 91535607 | |
CITROËN | 91535807 | |
FIAT | 4442554 | |
FIAT | 450905139 | |
FIAT | 7711059 | |
FIAT | 9153580780 | |
FORD | 1137451 | |
FORD | 1212489 | |
FORD | 5018035 | |
FORD | 7212351 | |
HONDA | 16010SD4670 | |
HONDA | 16900SD4670 | |
HONDA | 16900SD4671 | |
HONDA | 16900SD4672 | |
JAGUAR | EAC3112 | |
LANCIA | 4435104 | |
MERCEDES-BENZ | 0024772601 | |
MERCEDES-BENZ | 0024772701 | |
MERCEDES-BENZ | 0024772801 | |
MERCEDES-BENZ | 24772601 | |
MERCEDES-BENZ | 24772701 | |
MERCEDES-BENZ | 24772801 | |
NISSAN | 1640070J00 | |
NISSAN | 16400J7525 | |
OPEL | 8983626 | |
PEUGEOT | 156713 | |
RENAULT | 4055020005 | |
RENAULT | 7700680162 | |
RENAULT | 7700680167 | |
RENAULT | 7700741993 | |
RENAULT | 7700742386 | |
RENAULT | 7700838890 | |
RENAULT | 770680167 | |
RENAULT | 7711130026 | |
ROVER | NTC1885 | |
ROVER | NTC5958 | |
ROVER | TKC6055 | |
SEAT | 251201511A | |
SEAT | SE021104653A | |
VOLKSWAGEN | 140201511 | |
VOLKSWAGEN | 1H0201511 | |
VOLKSWAGEN | 1H0201511A | |
VOLKSWAGEN | 1HO201511 | |
VOLKSWAGEN | 1HO201511A | |
VOLKSWAGEN | 251201511A | |
VOLKSWAGEN | 251201511H | |
VOLKSWAGEN | 2D0201051 | |
VOLKSWAGEN | 2DO201051 | |
VOLKSWAGEN | 3051335111 | |
ZASTAVA | 466268011 | |
AC | ADN12317 | |
AC | FS17 | |
AC | FS25 |
Zastosowanie Filtr paliwa B31021PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).