Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B32057PR JC PREMIUM
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
23330364020, J2330364010
186005830, 1861000653, 2330075020, 2330356040, 2330364010, 2330364020, 2330376020, 2330376021, 2330383706, 2339024480, 2339064480, 423476010
1137393, 4024213, 4403318, 5025104, XM349150AA, XM3J9150AA, YL5Z9155AB
R2N13ZA5, R2N513ZA5, WL8113ZA5
DAIHATSU | 1861005420 | |
DAIHATSU | 2330364010 | |
DAIHATSU | 2330383706 | |
FORD | 1137393 | |
FORD | 4024213 | |
FORD | 4403318 | |
FORD | 5025104 | |
FORD | XM349150AA | |
FORD | XM3J9150AA | |
FORD | YL5Z9155AB | |
MAZDA | R2N13ZA5 | |
MAZDA | R2N513ZA5 | |
MAZDA | WL8113ZA5 | |
TOYOTA | 186005830 | |
TOYOTA | 1861000653 | |
TOYOTA | 2330075020 | |
TOYOTA | 2330356040 | |
TOYOTA | 2330364010 | |
TOYOTA | 2330364020 | |
TOYOTA | 2330376020 | |
TOYOTA | 2330376021 | |
TOYOTA | 2330383706 | |
TOYOTA | 2339024480 | |
TOYOTA | 2339064480 | |
TOYOTA | 423476010 | |
VOLKSWAGEN | 23330364020 | |
VOLKSWAGEN | J2330364010 | |
AC | ADT32313 | |
AC | XD171 |
Zastosowanie Filtr paliwa B32057PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).