Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B3G016PR JC PREMIUM
BEDFORD | 798 4781 | |
BEDFORD | 7984781 | |
CITROËN | 5947-34 | |
CITROËN | 594734 | |
CITROËN | 91535807 | |
CITROËN | 94019 061.48 | |
CITROËN | 94019061 | |
CITROËN | 9401906148 | |
CITROËN | 95078867 | |
CITROËN | 95503 693 | |
CITROËN | 95503693 | |
CITROËN | 95583 693 | |
CITROËN | 95583693 | |
CITROËN | SRV000502 | |
DAF | LBU 5319 | |
DAF | LBU5319 | |
FIAT | 1930277 | |
FIAT | 5984018 | |
FIAT | 9939229 | |
FORD | 1137389 | |
FORD | 1427768 | |
FORD | 1583 371 | |
FORD | 1583371 | |
FORD | 3917626 | |
FORD | 5003748 | |
FORD | 5004837 | |
FORD | 5020 286 | |
FORD | 5020286 | |
FORD | 5026 836 | |
FORD | 5026836 | |
FORD | 78 GB 9150 AA | |
FORD | 78GB9150AA | |
FORD | D 8 NN 9176 AA | |
FORD | D8NN9176AA | |
NISSAN | 1890145M1 | |
NISSAN | 26566602 | |
PEUGEOT | 1906-12 | |
PEUGEOT | 1906-14 | |
PEUGEOT | 190612 | |
PEUGEOT | 190614 | |
RENAULT | 00 03 052 535 | |
RENAULT | 0003052535 | |
RENAULT | 3052535 | |
RENAULT | 6 005 000 895 | |
RENAULT | 6 005 007 410 | |
RENAULT | 6005000895 | |
RENAULT | 6005007410 | |
RENAULT | 77 01 028 181 | |
RENAULT | 77 11 502 907 | |
RENAULT | 7701028181 | |
RENAULT | 7711502907 | |
VAUXHALL | 7984781 | |
VOLVO | 3210209 | |
VOLVO | 32102097 | |
VOLVO | 84234731 | |
AC | ACD519 | |
LAMBORGHINI | 2.4319.130.1 | |
LAMBORGHINI | 243191301 | |
ROLLS-ROYCE | OD 18873 | |
ROLLS-ROYCE | OD18873 | |
JEEP | 7701028181 |
Zastosowanie Filtr paliwa B3G016PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).