Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 329008J jurid

Bęben hamulcowy 329008J JURID

329008J Bęben hamulcowy JURID
 

    Ocena:
numery handlowe:

100122, 329008B, 329008J

numer części:

329008J

producent:

JURID

Ciężar [kg] 9,21
otwór Ø [mm] 72
Średnica bębna hamulcowego 254
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 297,8
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 255,6
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 64,4
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 98
Ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 118
Rodzaj połączenia Pudełko
Średnica otworu flanszy [mm] 72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
nr EAN 3306435051912

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 329008J JURID

Bęben hamulcowy tył pasuje do: ALFA ROMEO AR 6; CITROEN C25, C35, JUMPER I; FIAT DUCATO, TALENTO; PEUGEOT BOXER, J5 1.8-2.8D 11.73-
numery OEM:
ALFA ROMEO      4389374
ALFA ROMEO      4449694
CITROËN      424722
CITROËN      ZF04449694
CITROËN      ZF4449694
FIAT      1313675080
FIAT      4389374
FIAT      4449694
FIAT      6001070416
FIAT      ZF04449694
PEUGEOT      424722
PEUGEOT      ZF04449694
PEUGEOT      ZF4449694

Zastosowanie Bęben hamulcowy 329008J JURID w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.