Ciężar [kg] | 6,65 |
otwór Ø [mm] | 65 |
Średnica bębna hamulcowego | 252 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 286 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 253,5 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 64 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 77,7 |
Ilość otworów | 7 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 112 |
Rodzaj połączenia | Pudełko |
Średnica otworu flanszy [mm] | 65 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia nadajnika impulsów ABS |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła |
Długość opakowania [cm] | 30 |
Szerokość opakowania [cm] | 30 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 3306435052308 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 329131J JURID
VOLKSWAGEN | 251609615 | |
VAG | 251609615 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 329131J JURID w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.