Wysokość [mm] | 27 |
Ciężar [kg] | 10,33 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
Minimalna grubość [mm] | 18,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 266 |
Ilość otworów | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 66 |
Moment dokręcenia [Nm] | 90 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 |
Powierzchnia | pokryty |
System hamulcowy | LUCAS |
Rodzaj połączenia | Pudełko |
Jednostka ilości | Zestaw |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Ø otworu 2 [mm] | 108 |
Wersja | JC |
Długość opakowania [cm] | 27,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 27,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 6 |
nr EAN | 3306437207799 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 561364JC JURID
CITROËN | 1618859780 | |
CITROËN | 169002 | |
CITROËN | 424697 | |
CITROËN | 4246B1 | |
CITROËN | 4246R3 | |
CITROËN | 4246R5 | |
CITROËN | 4246V3 | |
CITROËN | 4246W5 | |
CITROËN | 4246W6 | |
CITROËN | 4249F0 | |
CITROËN | 95632048 | |
CITROËN | 95664747 | |
CITROËN | 95667809 | |
CITROËN | 96131560 | |
PEUGEOT | 1618859780 | |
PEUGEOT | 169002 | |
PEUGEOT | 4246.97 | |
PEUGEOT | 4246.B1 | |
PEUGEOT | 4246.W5 | |
PEUGEOT | 424697 | |
PEUGEOT | 4246B1 | |
PEUGEOT | 4246R3 | |
PEUGEOT | 4246R5 | |
PEUGEOT | 4246V3 | |
PEUGEOT | 4246W5 | |
PEUGEOT | 4246W6 | |
PEUGEOT | 4249F0 | |
PEUGEOT | 95632048 | |
PEUGEOT | 95664747 | |
PEUGEOT | 95667809 | |
TALBOT | 424697 | |
TALBOT | 4246B1 | |
TALBOT | 4246R5 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 561364JC JURID w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 561364JC JURID:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.