Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Peugeot 308 III (FB_, FH_, FP_, F3_, FM_) Hybrid 180 (F3DGXT) (2021.07-???) 150km » 561462J jurid
wybrany samochód: 
Peugeot 308 Iii (fb_, Fh_, Fp_, F3_, Fm_) Hybrid 180 (f3dgxt) (2021.07-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa 561462J JURID

561462J Tarcza hamulcowa JURID

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

561462J

numer części:

561462J

producent:

JURID

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Wysokość [mm]58
Typ tarczy hamulcowejpełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm]13
Minimalna grubość [mm]11,4
średnica zewnętrzna [mm]240
Ilość otworów4
Średnica otworu centrującego [mm]63,5
Powierzchnianaoliwione
Rodzaj połączeniaPudełko
Jednostka ilościSztuka
WersjaJ
Długość opakowania [cm]27
Szerokość opakowania [cm]27,5
Wysokość opakowania [cm]15
nr EAN3306435028501


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 561462J JURID

TARCZA HAM JURID 561462J FORD SIERRA 1.3,1.6 82-87 239.5X12.9MM
numery OEM:
FORD      1619173
FORD      1619174
FORD      1629748
FORD      5022662
FORD      5024745
FORD      6092165
FORD      6100043
FORD      6158206
FORD      6158208
FORD      6169972
FORD      6169973

Zastosowanie Tarcza hamulcowa 561462J JURID w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 561462J JURID:

Krzysztof, Laski k/Warszawy
2021-12-15
 5/5
Tarcze pasują, jak trzeba i wszystko wygląda ok natomiast, co do żywotności jest jeszcze za wcześnie na ocenę.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.