Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 573042J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 573042J JURID

573042J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 573042J

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21636, 573042

numer części:

573042J

producent:

JURID

Jakość 287
Grubość [mm] 18,5
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 156
Ciężar [kg] 1,85
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Wysokość 1 [mm] 58
Wysokość 2 [mm] 63
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy ATE
Rodzaj połączenia Pudełko
Długość 1 [mm] 155
Numer WVA 21636
Długość opakowania [cm] 20,6
Szerokość opakowania [cm] 12,2
Wysokość opakowania [cm] 7,8
nr EAN 3306437009874

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 573042J JURID

KLOCKI HAM JURID 573042J ALFA 145 1,9 JTD 99-01 17,9MM
numery OEM:
ALFA ROMEO      71753039
ALFA ROMEO      77362222
ALFA ROMEO      77362229
ALFA ROMEO      77362231
ALFA ROMEO      77362331
ALFA ROMEO      9947156
ALFA ROMEO      9948845
ALFA ROMEO      9949134
ALFA ROMEO      9950637
ALFA ROMEO      9951030
FIAT      7087050
FIAT      71748388
FIAT      71752995
FIAT      71753039
FIAT      77362202
FIAT      77362231
FIAT      9 948 095
FIAT      9947156
FIAT      9948095
FIAT      9948476
FIAT      9951030
FIAT      9951217
LANCIA      71752995
LANCIA      71753039
LANCIA      77362202
LANCIA      9948095
LANCIA      9951030
LANCIA      9951217
zamienniki:
597217
brak
VALEO
363702161158
brak
MAGNETI MARELLI
363702161035
brak
MAGNETI MARELLI
10535
brak
OPTIMAL
FQT1052
brak
FERODO
V24-0069
brak
VAICO
0589 21
brak
KAWE
36894 OE
brak
A.B.S.
50-00-0003
brak
ASHIKA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 573042J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.