Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford C-MAX (DM2) 2.0 LPG (2008.06-2010.09) 145km » 43-0239 kager
wybrany samochód: 
Ford C-max (dm2) 2.0 Lpg (2008.06-2010.09) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 43-0239 KAGER

43-0239 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KAGER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

43-0239

producent:

KAGER

Strona zabudowy:z lewej
Strona zabudowy:Oś przednia
Zbieżność stożka:1/10
Długość [mm]:151
Gwint wewnętrzny [mm]:M14X1,5
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 43-0239 KAGER

KOŃCÓWKA DR KAGER 43-0239 LEWA MERCEDES W210 95-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      210 338 05 15
MERCEDES-BENZ      2103380515

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 43-0239 KAGER w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.