Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 997886 kamoka

Sworzeń wahacza, KAMOKA 997886 KAMOKA

997886 Sworzeń wahacza, KAMOKA KAMOKA
kamoka 997886
Sworzeń wahacza, KAMOKA 997886
997886
kamoka 997886 Sworzeń wahacza, KAMOKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

997886

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy:oś przednia, na dole
Wymiar stożka [mm]: 18
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, KAMOKA 997886 KAMOKA

numery OEM:
CITROËN      3640 56
CITROËN      3640 59
CITROËN      3640 61
CITROËN      3640 62
CITROËN      3640 65
PEUGEOT      3640 56
PEUGEOT      3640 59
PEUGEOT      3640 61
PEUGEOT      3640 62
PEUGEOT      3640 65
PEUGEOT      3640 66

Zastosowanie Sworzeń wahacza, KAMOKA 997886 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza, KAMOKA 997886 KAMOKA:

2021-03-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5
2023-05-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.