Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz ANTOS 3242 L (2012-2018) 421km » AD1138903A kamoka
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Antos 3242 L (2012-2018) 421km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, KAMOKA AD1138903A KAMOKA

    Ocena:
numer części:

AD1138903A

producent:

KAMOKA

Status produktu: niedostępny
Ilość zębów, pierścień ABS45
Długość [mm]636
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Strona zabudowyz prawej
Średnica 2 [mm]108
Średnica 1 [mm]88
nr EAN5908234616125
Status produktu: niedostępny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA AD1138903A KAMOKA

numery OEM:
AUDI      8D0407272BA
SEAT      8D0407272BA
VAG      8D0 407 272 AP
VAG      8D0 407 452 V
VAG      8D0 407 452 X
VAG      8D0407272BA
VAG      8D0407272DL

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA AD1138903A KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.