Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V408 nadwozie wielko 1.5 TDCi (2015.05-???) 120km » CT1138911A kamoka
wybrany samochód: 
Ford Tourneo Connect / Grand Tourneo Connect V408 Nadwozie Wielko 1.5 Tdci (2015.05-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, KAMOKA CT1138911A KAMOKA

CT1138911A Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CT1138911A

producent:

KAMOKA

Status produktu: niedostępny
Długość [mm]1084
Uzębienie zewnętrzne od strony koła35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.41
Ilość zębów, pierścień ABS54
Strona zabudowyz prawej
Średnica 1 [mm]115
Średnica 2 [mm]104
nr EAN5908234616194

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA CT1138911A KAMOKA

numery OEM:
CITROËN      327310

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA CT1138911A KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.