Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » RN1138949A kamoka

Wał napędowy, KAMOKA RN1138949A KAMOKA

RN1138949A Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

RN1138949A

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 39
Długość [mm] 1018
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 5908242639048

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA RN1138949A KAMOKA

numery OEM:
OPEL      4409208
OPEL      4414516
OPEL      91166707
OPEL      91168794
OPEL      93866080
RENAULT      8200069146
RENAULT      8200169291

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA RN1138949A KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.